Onze droom

We hebben een droom

De school is een plek waar jong en oud met plezier naartoe gaat. Ze ontmoeten elkaar en leren samen. Waarover? Over het leven, over rekenen, over hoe de wereld werkt, over mens zijn, over taal en hoe de mensen in allerlei culturen leven, over de natuur. Het is een levendige plek waar wordt gelachen, gehuild, geleerd, geprobeerd, gemislukt, geoefend, gespeeld. En het is een plek die in open verbinding staat met de omgeving en andere organisaties waarmee een pedagogisch ecosysteem wordt gevormd. 

Met ons leiderschap en begeleiderschap dragen we bij aan gezonde en levendige onderwijsorganisaties die zinvol en betekenisvol onderwijs vormgeven. Dat is onderwijs gericht op de ontwikkeling van mensen met het oog op het welzijn van al het leven op aarde. De hele mens in de leerling, ouder en collega wordt ontmoet en daarmee welkom geheten met alles dat er is. 

Daartoe nodigen we mensen uit op avontuur te gaan met zichzelf en de ander om te ontdekken wat hun volle potentie is en dit in te zetten voor het onderwijs, …  

Het verbinden van zijn en doen vormt daarbij een rode draad, zoals zichtbaar is gemaakt in de Leiderschapslemniscaat.  

We besteden tijd en aandacht aan het herbronnen; het opnieuw verbinden met bronnen van inspiratie en kracht. Dit vormt een anker in deze complexe, uitdagende tijden.  Ook nodigen we uit tot creëren en spelen als bron van (verschil) maken.  

Bovenstaande vormt de rode draad in onze begeleiding bij organisatie- en teamontwikkeling en in onze individuele coaching en de manier waarop we met elkaar samenwerken.

Zo dragen we bij aan de kwaliteit van relaties in het pedagogisch ecosysteem en daarmee aan een gezond en levendig onderwijssysteem. 

Met dank aan Betina van Meter voor de tekeningen, waarmee ze onze droom en filosofie van waaruit we werken heeft verbeeld.